Yum! Brands, het moederbedrijf van onder andere fastfoodketens KFC en Pizzahut, zegt te zullen stoppen met de inkoop van verpakkingsmateriaal waarvoor regenwoud is verwoest. Deze belangrijke beleidswijziging is vastgelegd in de rapportage over sociale verantwoordelijkheid van het bedrijf zelf.

© Melvinas Priananda / Greenpeace

Nora van der Hoeven, campagneleider bossen: ‘Mede dankzij de aanhoudende druk van Greenpeace en onze supporters wereldwijd heeft Yum! eindelijk deze stap gezet. De bescherming van het leefgebied van bedreigde diersoorten zoals de Sumatraanse tijger komt daarmee weer dichterbij, maar we zijn er nog niet. Greenpeace spoort Yum! aan om ook andere grondstoffen – met name palmolie – waarvoor wordt ontbost te weren. We blijven de ontwikkelingen van Yum! dan ook nauwlettend volgen.’

Lees de verklaring van Yum! over het gebruik van verantwoord verpakkingsmateriaal

aap

Bossen zijn van levensbelang

Bossen zijn prachtig en van levensbelang voor een gezond klimaat. Maar doordat bomen massaal worden gekapt, verdwijnen ecosystemen én raken veel mensen en dieren hun leefomgeving kwijt. Ook komen er door die kap grote hoeveelheden CO2 vrij.

Greenpeace wil dat uiterlijk in 2020 de ontbossing in de laatste tropische regenwouden is gestopt. Lees meer >>