Discussie houdt ons scherp

Zo kritisch als we zijn op overheden en bedrijven die het milieu vervuilen, zo kritisch moeten we ook zijn op onszelf en onze organisatie. We hebben het afgelopen jaar fouten gemaakt, waar we spijt van hebben. Die proberen we hard te herstellen.

Brief van medewerkers in de media verschenen

Daarvoor is het ook belangrijk dat we iedereen zijn zegje laten doen. Zo is vorige week namens meerdere collega’s van Greenpeace Nederland een brief de deur uit gegaan, gericht aan de leiding van Greenpeace International. Daarin uitten ze hun zorgen over gemaakte fouten en deden ze aanbevelingen om het vertrouwen te herstellen. Hoewel dit niet voor de buitenwereld bestemd was blijkt de brief terecht te zijn gekomen bij één of meerdere kranten.

Een pittige discussie tussen idealisten

We werken met 27 kantoren in 40 landen. Veel bevlogen mensen met verschillende achtergronden en vele meningen. Pittige discussies hebben we hier wel vaker, dat krijg je nu eenmaal als je een stel idealisten bij elkaar zet. Discussie is ook goed, het houdt ons scherp. Wij weten zeker dat we er ook dit keer uit gaan komen. Dat zijn we aan jullie, die ons werk steunen en mogelijk maken, en aan onze doelstellingen verplicht. We houden van wat we doen, dit is voor ons meer dan werk alleen. Er is zoveel waar keihard voor gestreden moet worden: van een beschermde Noordpool tot gezonde bijenvolken, van levendige oceanen tot sterke bossen. We zijn een organisatie die zich daar, samen met jullie, met hart en ziel voor inzet.

Plaats je reactie

Hieronder proberen we zoveel mogelijk vragen te beantwoorden. Schroom niet om kritisch te zijn, dat houdt ons scherp.

Vragen worden beantwoord door Lucero, Heleen en Berit, ons webteam.
Download de brief als pdf