Bekijk de documentaire naar het boek van Naomi Klein op een kolencentrale

“Can I be honest with you?
I’ve always kind of hated films about climate change” – Naomi Klein

De documentaire This Changes Everything is gebaseerd op het nieuwste boek van de bekende journaliste en activiste Naomi Klein. De film portretteert 7 gemeenschappen in de frontlinies van klimaatverandering: van Montana’s Powder River Basin via de kust van Zuid India tot aan Peking.

“This Changes Everything is as much about the psychology of denial as it is about climate change” – The Guardian

Jij bent uitgenodigd voor de gratis voorpremière op 26 september

• Waar: Hemweg Kolencentrale, Amsterdam – routebeschrijving
  • Inloop met muziek: 19.30, start film: 20.30
  • Na afloop kun je via Twitter vragen stellen aan schrijver Naomi Klein en filmmaker Avi Lewis. Via een live Skype verbinding geven zij antwoord op jullie vragen
  • Kan ik opgepakt worden voor het kijken van de film: Nee
  • Door wie: Greenpeace, Milieudefensie en Fossielvrij Nederland

Meld je aan via Facebook

Aanmelden is niet verplicht. Het geeft ons inzicht in hoeveel mensen we ongeveer kunnen verwachten. Bekijk de routebeschrijving hieronder

Comfort- en gezelligheidsinformatie

Neem zelf wat versnaperingen mee! We brengen stoelen mee, maar wil je zeker zijn van een (warme) plek, neem dan zelf een krukje + dekentje mee naar het terrein.

Bekijk de trailer:

Wie is Naomi Klein?

Naomi Klein is een journalist, columnist en de auteur van de New York Times international bestseller The Shock Doctrine: The Rise of Disaster Capitalism en het boek NO LOGO: Taking Aim at the Brand Bullies. Ook dat was destijds een internationale bestseller, met een oplage van meer dan 1 miljoen boeken. Lees het profiel over Naomi Klein op de website van de Groene Amsterdammer.

Routebeschrijving

De filmvertoning is aan het open veld aan de Petroleumweg, aan de achterkant van de Hemwegcentrale. Google maps locatie: https://goo.gl/maps/Wm9dd
Goed met de fiets bereikbaar vanaf Amsterdam CS (25 minuten), met openbaar vervoer iets minder (de dichtstbijzijnde halte ‘savonds is Isolatorweg – op ongeveer een half uur lopen). Tip: Huur een ov-fiets, of probeer een lift te krijgen op een baggagedrager.

De energierevolutie is niet te stoppen

Met jouw hulp overtuigen we trage politici en vervuilende bedrijven. Schone energie heeft de toekomst!

Bekijk jouw mogelijkheden >>