Kijktip: De Zeven Zeeën

Nieuwsartikel - 5 februari, 2015
Wie is de beste actievoerder voor de bedreigde zeeën? Tien bekende Nederlanders gaan daarvoor de ultieme uitdaging aan in De Zeven Zeeën, een spannende nieuwe spelshow die BNN vanaf 30 maart uitzendt. Kijk snel de exclusieve trailer.

Wie is de uitblinker?

Snowboard-koningin Nicolien Sauerbreij, acteur Daniël Boissevain en sterren-stylist Bastiaan van Schaik. Samen met zeven andere bekende Nederlanders strijden zij voor die eervolle titel ‘beste actievoerder voor de bedreigde zeeën’. Daarvoor test presentatrice Floortje Dessing ze negen afleveringen lang met lastige vragen en proeven waar niet alleen lef en doorzettingsvermogen, maar ook kameraadschap en integriteit bij komen kijken.

Bekijk hier de trailer

Wanneer: vanaf 30 maart 2015, negen weken lang
Hoe laat: 20:30 uur
Welke zender: NPO 3 (voorheen Nederland 3)

Greenpeace en De Zeven Zeeën

Greenpeace is nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van De Zeven Zeeën. De bescherming van onze zeeën en oceanen is van levensbelang. Ze zijn het prachtige leefgebied van duizenden bijzondere diersoorten en spelen een belangrijke rol in het reguleren van het klimaat. Het tv-programma confronteert zowel de deelnemers als de kijkers thuis met problemen zoals overbevissing en plastic soep en laat tegelijk zien dat er oplossingen zijn. Wij wensen je veel kijkplezier!

vissen

Geef oceanen ruimte om te herstellen

Oceanen zijn de bron van ons bestaan. Het leven in de oceanen is van een ongekende schoonheid. Maar deze schoonheid wordt door onder andere overbevissing ernstig bedreigd.

Daarom pleiten Greenpeace en wetenschappers ervoor om 40 procent van alle oceanen tot zeereservaat uit te roepen en daarbuiten uitsluitend duurzaam te vissen. Want iedereen - strandbezoeker, watersporter en visser - heeft baat bij gezonde sterke oceanen. Lees meer >>

Onderwerpen