Tien jaar lang werkte ze bij Greenpeace: Suzanne Kröger, moeder van drie en onvermoeibaar strijder voor de bescherming van oerbossen, de verduurzaming van internationale handel en het tegengaan van klimaatverandering. Ze reisde met haar gezin de wereld over en werkte jarenlang in Indonesië. Terug in Nederland wacht haar een nieuwe uitdaging. Kröger is vanavond door de kandidatencommissie van GroenLinks voorgedragen voor plek 9 op de conceptkandidatenlijst voor de Tweede Kamer.

Suzanne Kröger

Greenpeace-directeur Joris Thijsen werkte jarenlang intensief met Kröger samen: ‘Suzanne heeft zich al die tijd met hart en ziel ingezet voor een mooie toekomst voor onze aarde. Ik weet zeker dat ze dat met dezelfde energie vanuit de Tweede Kamer zal doen. We bedanken Suzanne dan ook voor haar tomeloze inzet en wensen haar veel succes toe.’

Greenpeace heeft onafhankelijkheid hoog in het vaandel staan. De organisatie accepteert geen financiële steun van overheden of het bedrijfsleven en werkt volledig los van politieke partijen. Om die onafhankelijkheid van Greenpeace te borgen legt Suzanne met onmiddellijke ingang al haar werkzaamheden voor de organisatie neer.