Met het Groen Kieskompas ga je goed geïnformeerd het stemhokje in

Nieuwsartikel - 12 februari, 2017
Op 15 maart zijn de Tweede Kamerverkiezingen. Welke politieke partij denkt hetzelfde over natuur en milieu als jij? Om die vraag te beantwoorden, kun je nu het Groen Kieskompas invullen.

Wat is het Groen Kieskompas?

Het Groen Kieskompas is een handige kieswijzer waarmee je snel ziet welke standpunten politieke partijen hebben over milieukwesties. Je reageert op dertig stellingen over natuur, klimaat, energie, mobiliteit en landbouw. Vervolgens vergelijk je jouw antwoorden met de standpunten van politieke partijen. Zo ontdek wie jou het beste vertegenwoordigt.

Momenteel komen onderwerpen als klimaatverandering, natuurbehoud en luchtvervuiling nauwelijks ter sprake bij politieke debatten. Het is moeilijk te achterhalen hoe partijen denken over de milieukwesties. Het Groen Kieskompas helpt hierbij.

De ontwikkelaars van het Groen Kieskompas

Het Groen Kieskompas is ontwikkeld door het onafhankelijke Kieskompas, dat werkt volgens wetenschappelijke methoden. Alle politieke partijen in de Tweede Kamer hebben aangegeven wat hun positie is ten opzichte van de 30 groene stellingen.

De organisaties die het Groen Kieskompas mogelijk maken zijn Greenpeace, IVN, Milieudefensie, Natuur & Milieu, Vogelbescherming en het Wereld Natuur Fonds.

Onderwerpen