5 redenen om erbij te zijn

Op zaterdag 23 juni geven we rood sein aan de luchtvaart. In 6 steden tegelijk! Met milieuorganisaties en lokale protestgroepen bundelen we onze krachten voor een schone en veilige toekomst. 5 redenen waarom ook jij deze dag niet wil missen…

Ons kabinet kan ervoor zorgen dat de luchtvaart niet meer uitbreidt en dat we betaalbaar en snel op duurzame manier kunnen reizen. Dat wil jij toch ook? Doe mee met het Landelijk Protest Luchtvaartgroei op zaterdag 23 juni.

Meld je aan op stopluchtvaartgroei.nl

5 redenen waarom jij erbij wil zijn:

1. Omdat je bezorgt bent over het klimaat, luchtvervuiling, geluidshinder… of alle 3!

Niet alleen Schiphol wil groeien. Ook de groeiplannen voor Rotterdam, Lelystad en Eindhoven liggen al klaar. Maar de groei van de vliegvelden gaat niet samen met een groene, veilige toekomst.

2. Omdat je het vreemd vindt dat de luchtvaart een voorkeursbehandeling krijgt

Geen btw op vliegtickets, geen accijns op kerosine en de vraag is niet óf vliegvelden groeien, maar hoe snel. Dit ouderwetse beleid van onze regering leidt tot steeds meer vluchten, grotere vliegvelden en onmogelijk lage ticketprijzen. Greenpeace, Natuur&Milieu en de Natuur en Milieufederatie Noord-Holland willen dat juist duurzaam reizen, zoals met de trein of bus, aantrekkelijker worden gemaakt dan de vliegen. Hiervoor is de regering aan zet.

3. Omdat er ook een protest bij jou in de buurt is!

We komen in maar liefst 6 steden tussen 13:00 en 14:00 in actie. Een uurtje van je tijd voor een groene toekomst! Kijk voor de locaties, tijden en het programma op stopluchtvaartgroei.nl

4. Omdat het kabinet de luchtvaart nú kan verduurzamen

We ondernemen nú actie, omdat 2018 het jaar is waarin veel belangrijke beslissingen worden genomen. Dit jaar wordt er voor meerdere luchthavens besproken of ze mogen uitbreiden en er vinden debatten plaats over de toekomst van de luchtvaart na 2020 en de invoer van een vliegtaks.

Het is dus belangrijk om juist nu de regering te herinneren aan het Klimaatakkoord van Parijs en de belangen van mens en milieu. Door met z’n allen de straat op te gaan geven we een krachtig signaal aan de regering. Dus geef het door en vraag je familie en vrienden om mee te protesteren.

5. Omdat je het luchtvaartmanifest al hebt getekend, maar best nog een uurtje over hebt

Super! Laat ons weten in welke stad jij meedoet zodat we weten hoeveel mensen we kunnen verwachten. Of meld je aan als vrijwilliger om op de dag mee te helpen.

Heb je het luchtvaartmanifest nog niet getekend? Dat kan nog steeds op luchtvaartmanifest.nl