magazine / juni 2012

Informatie & inspiratie

© GP/Gerard Til

Voordeel voor jou én voor Greenpeace

De kracht van Greenpeace begint bij onze donateurs: bij jou. Alleen dankzij jouw bijdragen kan Greenpeace in actie komen, bijvoorbeeld voor het behoud van het Amazonewoud en tegen de rampzalige boorplannen van Shell bij de Noordpool. Daarom maak ik je graag attent op een eenvoudige manier om je bijdrage te verhogen, zonder dat het je een euro extra kost.

Jaarlijkse donaties kun je niet altijd volledig aftrekken van de inkomstenbelasting. Dat kan wel als je in een notariële akte vastlegt dat je ons vijf jaar (of langer) met een vast bedrag steunt. Dankzij dit belastingvoordeel schenk je ons een hoger bedrag, zonder dat het je meer kost. Een rekenvoorbeeld: als je Greenpeace steunt met € 100,-, krijg je € 42,- terug van de belastingdienst (als je 42 procent belasting betaalt). Deze donatie kost je dus maar € 58,-.

Ons extra steunen met je belastingvoordeel is heel eenvoudig. Je hoeft alleen de brochure ‘Schenk een schone wereld’ aan te vragen, het aangehechte formulier in te vullen en met een kopie van je paspoort of rijbewijs terug te sturen. Schenk je € 100,- of meer per jaar? Dan verzorgt Greenpeace kosteloos het opmaken van de akte door een notaris.

Wil je meer informatie over deze bijzondere manier van schenken, de brochure aanvragen of in een gesprek je voordelen op een rij zetten? Ik beantwoord graag je vragen, per telefoon (020 5249 559) of per e-mail. Meer informatie vind je hier.

Jos Willems

Doe het zelf met My Greenpeace

Op onze website www.mygreenpeace.nl kun je op elk moment van de dag veel administratieve zaken zelf regelen: een verhuizing doorgeven, informatie aanvragen, je aanmelden voor het digitale magazine of voor de e-mailnieuwsbrief. Handig!

Service desk

Welke politieke partij maakt écht werk van duurzaamheid? Welke vis kan ik nog onbezorgd eten? Waarom voert Greenpeace actie bij een kerncentrale? Elke maand komen bij onze vier service deskmedewerkers gemiddeld 2.250 e-mails, 1.500 brieven en 3.000 telefoontjes binnen met vragen zoals deze. Heb je een vraag of wil je ons iets laten weten? Onze collega’s zitten voor je klaar met een deskundig antwoord: 0800 422 33 44 (gratis, tijdens kantooruren).

Bijzondere acties

Tientallen mensen ondersteunen ons werk op een sportieve, ludieke of feestelijke manier. We brengen je graag op ideeën, want de mogelijkheden zijn eindeloos. Zo kun je je bij een sportieve prestatie laten sponsoren voor Greenpeace. Ook een optie: cakejes bakken en verkopen voor het goede doel. En organiseer je een feestje? Vraag dan een bijdrage voor iets wat je écht belangrijk vindt! Bijvoorbeeld de doelen waarvoor Greenpeace zich inzet.

Meer weten over speciale donaties bij bijzondere gebeurtenissen? Kijk hier.