magazine / december 2013

Informatie & inspiratie

© GP/Bas Beentjes

Bijdragen aan een beter milieu kan op vele manieren.

Vrolijke fietstocht voor de Noordpool

Vrolijke fietstocht voor de Noordpool Terwijl oliebedrijven hun zinnen zetten op de olie onder het Noordpoolijs, stapten half september 14.000 bont uitgedoste mensen in 106 steden in 36 landen op de fiets. Het doel: oliemaatschappijen en overheden laten zien dat er een grote, wereldwijde beweging is die de Noordpool wil beschermen. Ook Amsterdam was volop in beweging. Vanaf het Greenpeace-kantoor ging de stoet over een route van bijna acht kilometer naar het Erasmuspark voor een symbolische reddingsactie van het berenstandbeeld Orso. Onderweg werd natuurlijk nog een extra rondje gefietst om een tankstation van Shell.Wil je op de hoogte blijven en meedoen aan dit soort bijzondere acties? Meld je dan nu aan voor de gratis e-mailnieuwsbrief van Greenpeace.

Wat betekent IBAN voor jou

Vanaf 1 februari 2014 heeft Europa een gezamenlijke betaalmarkt. Iedere burger en elk bedrijf krijgt daarom een International Bank Account Number (IBAN). Het bekende rekeningnummer van Greenpeace verandert dan in NL31 INGB 0000 0000 44. Met hulp van de Nederlandse Bank passen wij zelf je rekeningnummer in onze administratie aan. Je hoeft dus niets te doen, ook niet als je betaalt via een automatische incasso. Wel belangrijk om te weten: oude acceptgiro’s met rekeningnummer 44 kunnen na 1 februari 2014 niet meer gebruikt worden voor een donatie. Natuurlijk gaan we op tijd over op acceptgiro’s met ons nieuwe IBAN-nummer. Hen u vragen over IBAN en Greenpeace, neem dan gratis contact op met onze servicedesk via 0800 - 422 33 44 of info@greenpeace.nl. Meer informatie vind je ook op greenpeace.nl/iban.

Bijzonder schenken

Bigeye Trevally (Caranx sexfasciatus) school on the Great Barrier Reef. An unidentified species near Lady Elliot Island in the Great Barrier Reef. Already under stress from the impacts of climate change such as ocean acidification and temperature rise, the Great Barrier Reef is now under further threat from Australia's coal boom. Inland coal mines will transport the coal to shipping ports along the Queensland coast to be shipped through the Reef resulting in a massive increase in shipping through the World Heritage area. The proposed developments prompted the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organisation

Heb je onlangs een erfenis ontvangen of bijvoorbeeld je bedrijf met winst verkocht, dan ben je misschien op zoek naar een mooie investering voor de toekomst. Bij Greenpeace is het mogelijk om een deel van je vermogen te schenken aan een campagne die jij belangrijk vindt. Dat kan ons werk zijn voor de bescherming van de laatste grote bossen op aarde, het thuis van dieren als de Sumatraanse tijger. Of misschien voel je je zich sterk betrokken bij onze campagnes voor zeereservaten en tegen overbevissing, zodat de generaties na ons ook nog kunnen genieten van levende oceanen. Aan welke campagne je een dergelijke grotere gift ook toebedeelt, je geld komt altijd goed terecht: Greenpeace zet dit in voor het behoud van onze prachtige aarde. Schenken aan een goed doel als Greenpeace kent bovendien belastingvoordelen die, afhankelijk van je belastbaar inkomen, flink kunnen oplopen. Je kunt op verschillende manieren een deel van je vermogen schenken. Maaike Hoeks, relatiemanager donateurs, neemt graag alle mogelijkheden met je door. Je kunt haar bereiken via maaike.hoeks@greenpeace.org of telefonisch: 020 524 95 66.

.