magazine / maart 2017

Achter de lens

©Tim Aubry/ Greenpeace

Onze fotografen zoeken voortdurend naar beelden die emotie oproepen,inspireren of  aanzetten tot actie. In deze rubriek delen ze het verhaal achter één van hun foto’s. Dit keer: Tim Aubry.

OVER DE FOTOGRAAF

Tim Aubry staat liever achter de lens dan ervoor, vandaar dat we dit keer geen portret tonen. Hij werkt al negen jaar voor Greenpeace USA. Tim leidt de audiovisuele afdeling, maar gaat als voormalig fotojournalist nog altijd graag met zijn camera de straat op.

(WAN)HOOP, 21 JANUARI 2017

‘Dit is een van die momenten uit de geschiedenis waar je bij wilt zijn.’ Tim Aubry is een van de half miljoenmensen die de dag na de inauguratie van Donald Trump in Washington de straat opgaat. In een metrostation, een paar blokken verwijderd van het Witte Huis, ziet hij dit meisje staan. Omringd door protestborden met leuzen als ‘Make America kind again’, ‘We are the people’ en ‘Love always wins’. Ze lacht.

Tim: ‘Zij is het gezicht van de nieuwe generatie. Vol hoop en goede moed. Zij laat zich niet bang maken door Trump.’ Dat meisje zijn we allemaal. Toch?