magazine / juni 2017

kort

Nieuws en -tips in een flits

NL89 TRIO 0338 8885 00

Misschien ben je deze 18 cijfers en letters al tegengekomen op jouw afschriftenoverzicht. Dit is namelijk ons nieuwe bankrekeningnummer! Eerlijk bankieren is niet meer dan logisch voor organisaties als Greenpeace. Toch stuitte dit tot voor kort op technische problemen: de duurzaamste banken konden geen grote hoeveelheden zakelijke incasso’s verwerken. Dat leverde een ongemakkelijke spagaat op. We voerden bijvoorbeeld actie tegen de beruchte Dakota Pipeline, terwijl we nog niet weg konden bij ING, de bank die daarin investeerde. Daarom zijn we enorm blij dat Triodos Bank nu speciaal voor ons deze incassoverwerking mogelijk heeft gemaakt. Voortaan regelen we onze bankzaken dus bij deze duurzame bank met het nieuwe rekeningnummer. Wil je weten hoe duurzaam jouw bank is en of jij misschien ook beter kunt overstappen? eerlijkebankwijzer.nl

KIJK, WAT EEN PLÁÁTJE!

We houden bij Greenpeace enorm van aangrijpende en inspirerende foto’s. Vooral als deze beelden laten zien hoe mooi de natuur is en waarom we samen in actie moeten komen om haar te beschermen. Daarom gebruiken we Instagram, een eenvoudige app waarmee we onze favoriete plaatjes met jou kunnen delen. Kom bijvoorbeeld eens kijken naar onze prachtige onderwaterbeelden van koralen en bijzondere dieren. Of naar onze actievoerders midden op de oceaan of hangend aan een elektriciteitsmast. Volg je Greenpeace op Instagram, dan zie je hoe wij met jouw steun het waardevolle leven op aarde beschermen. instagram.com/greenpeacenl