Zo werken we

Actie

Als overleg en lobby geen resultaat hebben, laten we milieumisdrijven zien in een actie. Om bedrijven te dwingen de wensen van hun klanten serieus te nemen. En om mensen te informeren en te laten zien dat er alternatieven zijn.

Actie: als een laatste duwtje nodig is

Doelgericht en altijd geweldloos

Als het met overleg niet lukt een bedrijf of de politiek te overtuigen, dan voeren we actie. Onze acties zijn doelgericht en altijd geweldloos. Greenpeace-directeur Sylvia Borren nam haar intrek in de directiekamer van Shell om de olieboringen op de Noordpool tegen te houden. In IJmuiden hielden we een week lang een 142 meter lang schip tegen, dat koers wilde zetten naar Australië om daar de kust leeg te vissen. En toen praten met Nuon en Essent over de bouw van nieuwe kolencentrales niet hielp, kwamen onze vrijwillige actievoerders natuurlijk ook in actie.

Iedereen kan actievoeren voor Greenpeace

Actievoeren kunnen we niet alleen. We willen iedereen - dus ook jou - in staat stellen iets te doen aan milieuproblemen, ook als je je niet wilt vastketenen of liever niet in een hijskraan overnacht. Regelmatig roepen we mensen op om op een laagdrempelige manier mee te doen aan een actie. Door een kaartje of een e-mail te sturen naar een bedrijf bijvoorbeeld, of online een filmpje door te sturen. De KitKat-campagne was een daverend succes: honderdduizenden mensen wereldwijd steunden onze campagne. Met als resultaat dat Nestlé besloot te stoppen met het gebruik van foute palmolie. Na jarenlang onderzoek en overleg kan actievoeren het laatste duwtje zijn naar een succes voor het milieu.

Bekijk de schepen waarmee we actievoeren.

Bekijk de successen die we de afgelopen jaren hebben geboekt.

Meedoen?

Wil jij ons ook helpen bij acties of iets anders doen? Klik hier om te zien wat jij kunt doen.