Koester het leven in de zee

⟨⟨ WAT KUN JIJ DOEN?

Teken het manifest

Vegetarische sushi

Voor heerlijke sushi heb je helemaal geen vis nodig. Varieer eindeloos met vegetarische sushi. Dungesneden radijsjes, paprika's, wortel, komkommer, gebakken tofu. Check deze recepten!

Stop plastic tasjes

Plastic Tasjes Challenge

Plastic tasjes zijn zooo 2015. Zet een stapje dichterbij plasticvrije oceanen door een boodschappentas mee te nemen als je gaat winkelen. En er zijn nog veel meer manieren om plastic in de ban de te doen. Meer tips en trucs lees je hier.

Ga strandjutten

Maak zelf het strand schoon, ontdek prachtig wrakhout en maak een kunstwerk van plastic. Of kom langs tijdens een van onze opruimacties. Kijk op ons vrijwilligersplatform Greenwire voor de eerstvolgende actie.

Doe eens wad!

Wadlopen en meteen het Rif schoonmaken? Geniet van het wad en een opgeruimd gevoel. Meld je aan!

Beat the Microbead

Microbeads

In duizenden verzorgingsproducten zijn minuscule korreltjes van plastic verwerkt. Inmiddels worden deze microbeads uit steeds meer verzorgingsproducten gehaald en vervangen door natuurlijk afbreekbare alternatieven. Gebruik de app of deze lijst om te ontdekken hoe plasticvrij jouw verzorgingsproduct is.

Eet minder vis

VISwijzer

Vis eten met een goed geweten? Het beste zou zijn als je simpelweg minder vis zouden eten. Er zijn gelukkig genoeg duurzame alternatieven voorhanden. Maar als je kiest voor een stukje vis, raadpleeg dan Questionmark voor vis die met een 7 of hoger op de score biodiversiteit.

Kijk Zeven Zeeën

Heb je een uitzending van het BNN-programma Zeven Zeeën gemist. Bekijk dan hier alle afleveringen terug.

Vraag het de crew

Wandel in de Noordzee

Een foutje? Nee! Breng een bezoek aan de Noordzee-expositie in Blijdorp en maak daar een virtuele onderwaterwandeling. Op Greenpeace Kids vind je ook veel informatie over onze zeeën en oceanen.

Zamel geld in

bedenk een actie

Een onderwater-sponsorloop? Een roeiwedstrijd? Je kunt bijdragen aan onze oceanencampagne door geld in te zamelen.

De oplossing

Eet minder vis

Om onze zeeën en oceanen weer springlevend te krijgen, is het nodig dat 40 % van de zeeën zeereservaten worden. En dat in de overige 60 % alleen nog maar duurzaam wordt gevist. Lees hier meer over de oplossing.

Deel op Twitter Facebook