Een veilig klimaat

Samen kunnen we de desastreuze gevolgen van klimaatverandering tegengaan. Dat toont Greenpeace met onafhankelijke wetenschappers aan in een haalbaar en betaalbaar energiescenario. De oplossing: inzetten op schone energie uit bijvoorbeeld zon, wind en water, in combinatie met slim energiegebruik. Kernenergie en vervuilende kolencentrales zijn in dit scenario overbodig.

Het probleem

Het klimaat verandert ingrijpend. De oorzaak: we verbruiken (en verspillen) te veel energie en vernietigen onze oerbossen. Daarmee pompen we grote hoeveelheden CO2 de atmosfeer in. In de toekomst zullen we meer en meer te maken krijgen met de verwoestende gevolgen, zoals stijgende zeeën, droogtes en overstromingen.

De oplossing

Het is tijd voor een energie[r]evolutie: door te kiezen voor schone energie en die slim te gebruiken, kunnen we klimaatverandering stoppen.

Wat we nu doen

Greenpeace onderzoekt, voert overleg en komt waar nodig in actie om bedrijven en overheden de overstap te laten maken naar schone energie. Benieuwd hoe?

Wat kun jij doen?

Jij kunt ons helpen om een wereld te creëren die draait op schone energie. Kijk snel hoe jij het verschil kunt maken.

De laatste updates

Duurzamer reizen met de Groene Reiswijzer

Nieuwsartikel | 6 juni, 2018 om 16:40

Nieuw! Met de Groene Reiswijzer vergelijk je simpel en snel de CO2-uitstoot, reistijd en de prijs van je stedenreis in Europa.

Hoe snellere treinen voor minder vliegtuigen zorgen

Nieuwsartikel | 1 juni, 2018 om 7:30

Een betere dienstregeling en service scheelt al 89.000 vluchten per jaar. En met een goede hogesnelheidslijn sta je binnen een paar uur in Lissabon. Hoe?

Actie bij aandeelhoudersvergadering Shell

Nieuwsartikel | 22 mei, 2018 om 8:00

Vandaag openen we een pop-up expositie tijdens de aandeelhoudersvergadering van Shell die plaatsvindt in Den Haag. De rechtszaken die wereldwijd tegen Shell lopen staan momenteel tentoongesteld bij de ingang van het AFAS Circustheater. De...

Luchtvaartmanifest: zet de luchtvaart op het juiste spoor!

Nieuwsartikel | 5 mei, 2018 om 12:00

Greenpeace Nederland, Natuur & Milieu en de Natuur en Milieufederatie Noord-Holland bundelen hun krachten. Met het luchtvaartmanifest geven we een startschot voor een nationaal pleidooi voor een duurzaam luchtvaartbeleid. Hoe dat eruit ziet?

Klimaat en luchtvaart: vergeten we niet iets?

Nieuwsartikel | 19 april, 2018 om 9:39

Milieurapportages; niet heel boeiend leesvoer, maar wel enorm belangrijk. Op basis van die informatie wordt bepaald of een vliegveld mag groeien ja of nee. Maar in al die berekeningen ontbreekt een groot deel van de impact voor klimaat en milieu.

1 - 5 van 519 resultaten.

Onderwerpen