Een veilig klimaat

Samen kunnen we de desastreuze gevolgen van klimaatverandering tegengaan. Dat toont Greenpeace met onafhankelijke wetenschappers aan in een haalbaar en betaalbaar energiescenario. De oplossing: inzetten op schone energie uit bijvoorbeeld zon, wind en water, in combinatie met slim energiegebruik. Kernenergie en vervuilende kolencentrales zijn in dit scenario overbodig.

Het probleem

Het klimaat verandert ingrijpend. De oorzaak: we verbruiken (en verspillen) te veel energie en vernietigen onze oerbossen. Daarmee pompen we grote hoeveelheden CO2 de atmosfeer in. In de toekomst zullen we meer en meer te maken krijgen met de verwoestende gevolgen, zoals stijgende zeeën, droogtes en overstromingen.

De oplossing

Het is tijd voor een energie[r]evolutie: door te kiezen voor schone energie en die slim te gebruiken, kunnen we klimaatverandering stoppen.

Wat we nu doen

Greenpeace onderzoekt, voert overleg en komt waar nodig in actie om bedrijven en overheden de overstap te laten maken naar schone energie. Benieuwd hoe?

Wat kun jij doen?

Jij kunt ons helpen om een wereld te creëren die draait op schone energie. Kijk snel hoe jij het verschil kunt maken.

De laatste updates

Actievoerders van Greenpeace wensen de gasten

Afbeelding | 2 januari, 2011 om 20:02

Actievoerders van Greenpeace wensen de gasten van het Nieuwjaarsconcert van Nuon een groen 2011. ©GP/Beentjes

Protestborden tegen CO2

Afbeelding | 14 december, 2010 om 15:34

Protestborden tegen CO2-opslag in Boerakker.

Greenpeace

Afbeelding | 13 december, 2010 om 10:18

Greenpeace-ballon in Cancun. ©GP/Prometeo Lucero

Actievoerders verlaten de bouwplaats van

Afbeelding | 13 december, 2010 om 0:00

Actievoerders verlaten de bouwplaats van Essent. ©GP/Toala Olivares

Actievoerder bouwplaats kolencentrale Essent

Afbeelding | 9 december, 2010 om 0:00

Actievoerder bouwplaats kolencentrale Essent.

1 - 5 van 153 resultaten.

Onderwerpen