Cookies helpen ons om jou beter over ons werk (en acties) te informeren. Wil je meer informatie?

Veelgestelde administratieve vragen

Bladzijde - 19 februari, 2010
Hier vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over administratieve kwesties met betrekking tot Greenpeace.

Waar kan ik een adreswijziging doorgeven?

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen ivm de automatische incasso?

Hoe kan ik mijn machtiging weer opzeggen?

Hoe kan ik mijn donateurschap opzeggen?

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Toch wil ik liever per acceptgiro betalen, kan dat ook?

Waarom vragen jullie of ik mijn donatie wil verhogen? Geef ik niet genoeg?

Ik ben al donateur, maar toch krijg ik een brief met de vraag om donateur te worden. Hoe kan dat?

Waarom heeft Greenpeace liever een doorlopende machtiging dan elk jaar een nieuwe gift?

Hoe kan ik donateur van Greenpeace worden?

Wat is My Greenpeace?

Hoe werkt My Greenpeace?

Waarom moet ik me eerst aanmelden voor My Greenpeace?

Op welke manieren kan ik Greenpeace financieel ondersteunen?

Kan ik ook een eenmalige gift doen?

Wat doen jullie met mijn gegevens?

Ik blijf graag donateur van Greenpeace, maar ik kom er niet aan toe jullie blad te lezen. Kan ik dat ook minder vaak ontvangen?

Hoe kan ik mijn maandbedrag verhogen?

Wat doen jullie precies met mijn donatie?

Hoe kan ik mijn maandbedrag verlagen?

Ik heb een klacht over een fondsenwervende activiteit van Greenpeace. Waar kan ik terecht?

Ik kan nu geen geld doneren, maar wil me wel graag inzetten voor Greenpeace. Welke mogelijkheden zijn er nog meer?

Ik wil een donatie doen vanaf een buitenlandse rekening; daarvoor heb ik jullie IBAN en BIC nummer nodig. Kunnen jullie mij die geven?

Waar kan ik een adreswijziging doorgeven?

Het eenvoudigst kun je dat zelf doen. Via My Greenpeace kun je al je gegevens bewerken. Wil je dit liever telefonisch aan ons doorgeven, dan kan dat uiteraard ook: 0800 - 422 33 44. Onze medewerkers zitten tijdens kantooruren voor je klaar!

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen ivm de automatische incasso?

Via My Greenpeace kun je ook dit zelf wijzigen. Of bel even met onze medewerkers op 0800 - 422 33 44. Zij regelen het graag voor je.

Hoe kan ik mijn machtiging weer opzeggen?

Je kunt ons bellen tijdens kantooruren, op het gratis telefoonnummer 0800 - 422 33 44.

Hoe kan ik mijn donateurschap opzeggen?

Heel jammer dat je onze campagnes niet meer wilt of kunt steunen. Maar die beslissing is natuurlijk aan jou. Je kunt dat telefonisch doorgeven aan een van onze medewerkers op 0800 - 422 33 44. We hopen je in de toekomst weer als donateur te kunnen verwelkomen!

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Ook dat kun je heel eenvoudig zelf doen. Via My Greenpeace kun je al je gegevens bewerken. Wil je dit liever telefonisch aan ons doorgeven, dan kan dat uiteraard ook: 0800 - 422 33 44. Onze medewerkers zitten tijdens kantooruren voor je klaar!

Toch wil ik liever per acceptgiro betalen, kan dat ook?

Uiteraard. Hierboven geven we aan wat de voordelen zijn van een doorlopende machtiging. Maar dat hoeft helemaal niet, ook giften via een acceptgiro zijn van harte welkom.

Waarom vragen jullie of ik mijn donatie wil verhogen? Geef ik niet genoeg?

Natuurlijk geef je genoeg, we zijn enorm blij met je donatie. Maar onze ervaring is dat veel donateurs het geen probleem vinden om iets meer te geven. Daarom bellen we af en toe met deze vraag. Vele kleine beetjes vormen samen een belangrijke extra bijdrage aan onze milieucampagnes. Wil je hierover niet meer gebeld worden, neem dan even contact op met onze service desk (0800 - 422 33 44). Zij regelen dit graag voor je!

Ik ben al donateur, maar toch krijg ik een brief met de vraag om donateur te worden. Hoe kan dat?

Dat spijt ons. Voor onze brieven aan niet-donateurs huren we adressenlijsten van bedrijven. Daar kan jouw adres tussen zitten. Een speciaal computerprogramma vergelijkt de gehuurde adressenlijsten wel met ons eigen donateursbestand. Maar een enkele keer glipt er een adres tussendoor. En dan krijgt een donateur als jij toch een wervende brief. Geef dit alsjeblieft even door aan onze service desk op 0800 - 422 33 44. Dan zetten we het meteen recht!

Waarom heeft Greenpeace liever een doorlopende machtiging dan elk jaar een nieuwe gift?

Allereerst: we zijn met elke gift even blij. Maar met een doorlopende machtiging kunnen we onze milieucampagnes beter plannen. Gewoon, omdat we dan vrij zeker weten hoeveel geld het volgende jaar binnenkomt. Dan kunnen we bijvoorbeeld nu besluiten dat we volgend jaar door kunnen gaan met onze campagne voor de bescherming van walvissen!

Hoe kan ik donateur van Greenpeace worden?

Heel gemakkelijk. Klik hier en vul online het formulier in. Wil je eerst graag wat meer informatie? Dat kan natuurlijk ook. Bel dan met de Greenpeace servicedesk: 0800 - 422 33 44. Tijdens kantooruren staan onze medewerkers je graag te woord!

Wat is My Greenpeace?

My Greenpeace is een online service van Greenpeace voor haar donateurs. Op deze beveiligde pagina's kun je zelf je persoonlijke gegevens wijzigen zoals adres, telefoonnummer of rekeningnummer. Je kunt ook aangeven welke (schriftelijke) informatie je wel en niet van ons wilt ontvangen. Deze service betekent ook een ontlasting van de service deskmedewerkers. Zij krijgen dankzij My Greenpeace meer tijd krijgen om mensen inhoudelijk goed te informeren en dieper in te gaan op complexere vragen.

Hoe werkt My Greenpeace?

Heel eenvoudig. Hier kun je je aanmelden door eenmalig een aantal gegevens in te voeren. Vervolgens kun je op elk gewenst tijdstip je eigen gegevens bijwerken. Je gegevens komen terecht in een volledig beveiligde internetomgeving. En uiteraard verstrekken we die gegevens nooit aan derden.

Waarom moet ik me eerst aanmelden voor My Greenpeace?

Omdat we de veiligheid van jouw gegevens optimaal willen waarborgen. De vragen en de inlogcodes dienen er alleen toe om te garanderen dat jij de enige bent die je gegevens kan wijzigen.

Op welke manieren kan ik Greenpeace financieel ondersteunen?

Van eenmalige gift tot automatische incasso: informatie over de verschillende steunmogelijkheden vind je hier.

Kan ik ook een eenmalige gift doen?

Ja natuurlijk, heel graag zelfs. Elke gift, hoe klein ook, is van harte welkom. Je gift is niet alleen financieel een steun in onze rug, maar ook moreel: het betekent dat je ons werk de moeite waard vindt. Een eenmalige gift kun je storten op giro  NL31 INGB 0000 0000 44 tnv Greenpeace Nederland. Dank je wel!

Wat doen jullie met mijn gegevens?

Die geven we nooit aan iemand anders. We gebruiken ze alleen om jouw donaties te registreren en bijvoorbeeld ons donateursblad toe te sturen. Zelfs binnen onze eigen organisatie hebben alleen medewerkers toegang tot persoonsgebonden gegevens, die dat nodig hebben om bijvoorbeeld de donateursadministratie bij te houden. Overigens kun je zelf ook je gegevens bewerken op My Greenpeace. Meer over ons privacybeleid lees je hier.

Ik blijf graag donateur van Greenpeace, maar ik kom er niet aan toe jullie blad te lezen. Kan ik dat ook minder vaak ontvangen?

Natuurlijk. Ook dit kun je rechtstreeks doen via My Greenpeace, onder Post op maat. Maar je kunt ons ook telefonisch laten weten welke post je wel en niet wilt ontvangen. Bel dan met onze service deskmedewerkers op 0800 - 422 33 44. Een goede tip die we van een donateur kregen: als je het Greenpeace-blad niet zelf leest of als je het uit hebt, geef het dan aan je buren of vrienden. Of leg het bij de kapper of in de wachtkamer van de tandarts. Zo help je ons enorm: hoe meer mensen lezen over onze milieuoplossingen, hoe beter!

Hoe kan ik mijn maandbedrag verhogen?

Wat fijn dat je ons werk nog meer wilt steunen! Je kunt dat op twee manieren doen. Via My Greenpeace kun je eenvoudig het maandbedrag zelf wijzigen. En je kunt ons natuurlijk even bellen op 0800 -422 33 44. Alvast erg bedankt!

Hoe kan ik mijn maandbedrag verlagen?

Ook daarvoor kun je onze service deskmedewerkers bellen op 0800 - 422 33 44. Ze staan op kantooruren voor je klaar!

Wat doen jullie precies met mijn donatie?

Dat kun je goed zien in onderstaande taartvorm!

Ik heb een klacht over een fondsenwervende activiteit van Greenpeace. Waar kan ik terecht?

Wij zijn blij dat je de moeite neemt een klacht aan ons door te geven. Dat geeft ons de mogelijkheid iets goed te maken, uit te leggen en ervan te leren. Greenpeace heeft een uitgebreide klachtenprocedure, die voldoet aan de eisen die het CBF hieraan stelt. Je kunt ons bellen, schrijven of een e-mail sturen over je klacht. Onze medewerkers geven een persoonlijke reactie op alle brieven en e-mails. Ook aan de telefoon staan ze je graag te woord. Wij hopen van harte dat je tevreden bent met onze reactie.

Ik kan nu geen geld doneren, maar wil me wel graag inzetten voor Greenpeace. Welke mogelijkheden zijn er nog meer?

Fantastisch, daar zijn we erg blij mee. Hier vind je de mogelijkheden om Greenpeace te steunen overzichtelijk op een rijtje. We hopen dat je iets vindt dat bij je past!

Ik wil een donatie doen vanaf een buitenlandse rekening; daarvoor heb ik jullie IBAN en BIC nummer nodig. Kunnen jullie mij die geven?

Een donatie vanuit het buitenland kunt u overmaken op ons rekeningnummer van de Triodos Bank 784952507, onder vermelding van IBAN: NL62TRIO0784952507 en BIC: trionL2U

Alvast hartelijk dank!

Stond jouw vraag er niet bij? Bekijk dan hier de andere veelgestelde vragen over Greenpeace en haar werkzaamheden.