Zelf geld inzamelen

Ontspullen voor Greenpeace | Met school in actie | Je eigen inzamelactie

Ontspullen voor het goede doel naar boven

Opruimen, ontspullen, delen of hoe je het ook wilt noemen: het is hartstikke hip om overbodige dingen weg te doen. Dat geeft ruimte in huis en hoofd. En hoe mooi is het als je daarmee ook nog eens uw favoriete goede doel ondersteunt? Dat kan sinds kort via goedomtedelen.nl, een soort milieuvriendelijke Marktplaats waar je geen bont en auto's zult vinden en waar de commerciële advertenties ontbreken. Ook krijg je op goedomtedelen.nl wél de garantie dat wat je koopt overeenkomt met wat je ontvangt. Een pak pannenkoekenmix in de brievenbus krijgen, in plaats van een iPhone: dat kan dus niet omdat de transactie via de stichting loopt, die er voor zorgt dat de aankoop voor de koper gegarandeerd wordt. De verkoper ontvangt pas het geld als de koper het product ontvangen heeft. Maar het allergrootste pluspunt is toch wel dat een deel van de opbrengst naar een goed doel gaat dat je als verkoper bepaalt. Zo dragen je spullen twee keer bij aan een betere wereld.

Ga naar goedomtedelen.nl

Geld inzamelen met school naar boven

Kom met jouw school in actie voor het leefgebied van de ijsbeer, gifvrij fruit voor de bijen en een veilig thuis voor de tijger. Bijvoorbeeld met een sponsortocht, een duurzame (rommel)markt of een benefietvoorstelling. Deze links helpen je op weg:

DONEER JE BIJDRAGE

Wil je naast de inzamelactie ook in de les aan de slag? Met ons interactieve lesmateriaal ontdekken je leerlingen aan welke milieuoplossingen zij bijdragen en waarom dat zo belangrijk is. Of nodig een van onze gastdocenten uit voor een les over een onderwerp naar keuze.

Start een inzamelactie naar boven

Geef samen

Stel, je doet mee aan de Dam tot Damloop of je loopt de Nijmeegse Vierdaagse. Via JustGiving laat je jouw activiteit of evenement eenvoudig sponsoren voor het goede doel. Organiseer je een feest of ben je jarig maar wil je geen cadeau maar een donatie vragen? Met de (gratis) collectebus van Greenpeace regel je dat snel en gemakkelijk.

Hoe werkt het?

Op JustGiving maak je heel gemakkelijk een online actiepagina aan om je activiteit of evenement te promoten en geld in te zamelen. Op je pagina vertel je waarom je een actie organiseert, hoe je dat gaat doen en roep je mensen op om je te steunen. Wil je de collectebus aanvragen? Dat kan hier. Greenpeace stuurt je deze kosteloos en zo snel mogelijk toe.

Kom in beweging!

Loop die marathon! Vier dat feest! Bak die koekjes! En wees er vervolgens trots op dat Greenpeace door jouw actie de wereld schoner en groener kan maken. Klik hier om je actie voor Greenpeace te organiseren of onze mooie collectebus aan te vragen. Als bedankje krijg je een leuke Greenpeace-cap toegestuurd.

Wel in actie, niet online?

Wil je in actie komen en Greenpeace daarmee steunen, maar weet je nog niet precies hoe? Mail je idee naar en wij geven je tips voor een perfecte planning, kunnen je helpen met bijvoorbeeld het maken van posters of je alvast een collectebus opsturen. Voor sportieve prestaties kun je ook gebruik maken van dit sponsorformulier. Veel plezier en natuurlijk ook alvast bedankt!

Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet tussen? Mail dan naar of bel naar onze service desk op 0800 422 33 44 (gratis).

Disclaimer

Greenpeace maakt geen acties aan op www.justgiving.nl en heeft daarom geen invloed op de inhoud ervan en draagt hier ook geen aansprakelijkheid voor. Greenpeace kijkt wel regelmatig naar de aangemaakte acties en doet haar best om acties die in strijd zijn met onze campagnedoelstellingen of overtuigingen zo snel mogelijk door JustGiving te laten verwijderen.