Steun Greenpeace

Onze aarde is in gevaar en heeft jouw hulp nodig. Kom in actie en help het tij te keren. Met jouw steun kunnen wij onderzoek doen en campagnes opzetten en uitvoeren.

Doe een donatie en geef onze kwetsbare aarde een stem!

• Wij werken volledig onafhankelijk
  • 100% afhankelijk van particuliere donaties
  • 3x per jaar Greenpeace Magazine
 Help mee, doneer
  • Kolencentrales stoten per stuk
    evenveel CO2 uit als 2 miljoen auto's
  • 80% van de visstanden is bijna
    op, steun daarom Greenpeace
  • Elke twee seconden gaat een stuk bos
    zo groot als een voetbalveld tegen de vlakte
“Milieuproblemen zijn grensoverschrijdend. Zo wordt de Amazone kaalgekapt voor soja in het Nederlandse veevoer. Dat klopt toch niet? Om dit soort fundamenteel verkeerde dingen te veranderen, is een organisatie als Greenpeace pure noodzaak. Greenpeace beïnvloedt de publieke opinie als geen ander. En dat is wat mij betreft nodig om écht resultaat te boeken.”

André Bakker (donateur)

Dit is Greenpeace

• 455.000 donateurs in Nederland
  • Grenzeloos actief
  • Actief in 42 landen

Hoe helpt jouw donatie?

Greenpeace doet onderzoek naar milieuproblemen en biedt oplossingen, voert campagne en overtuigt bedrijven en overheden van schone alternatieven. Als dat niet helpt, voeren we actie; opvallend en altijd geweldloos.

Greenpeace zodat wij de aarde kunnen beschermen

Successen afgelopen jaar

Wat hebben wij al bereikt met onze campagnes?

• Monsanto trekt zijn aanvragen in voor vergunningen voor nieuwe gentechgewassen in de EU.
  • Shell besluit in dit jaar niet te boren in het Noordpoolgebied.
  • APP, een van de grootste pulp- en papierbedrijven ter wereld, belooft een einde te maken aan ontbossing.
  • G-Star belooft onder meer om al voor het eind van 2013 de drie ergste gifstoffen uit zijn productieketen te bannen.

Lees meer over onze successen

Acties

Als overleg geen resultaat heeft, laten we milieumisdrijven zien in een actie. Om bedrijven te dwingen de wensen van hun klanten serieus te nemen. En om mensen te informeren en te laten zien dat er alternatieven zijn.
Lees meer over onze acties

Doneer nu

De aarde is ook

Acties van Greenpeace zijn doelgericht en altijd geweldloos. We ketenen ons vast aan een trein met kernafval of klimmen op het dak van de Ridderzaal om onze onvrede te uiten over het kabinet Rutte.