Per direct gezocht: stagiair(e) redactie (3-4 dagen pw)

Job - 27 februari, 2017
Creativiteit, inventiviteit en lef zijn voor Greenpeace erg belangrijk bij het winnen van onze campagnes. We communiceren continu, zowel met onze donateurs als met politici, bedrijven en het grote publiek. Om steun voor onze campagnes en oplossingen te krijgen, zijn prikkelende en originele teksten onmisbaar in onze media-uitingen.

Taken

• (Eind)redactie van diverse communicatie-uitingen zoals mailings, webteksten, brieven, folders en rapporten.
  • Onderzoek doen voor het en het schrijven van artikelen voor GPM, het Greenpeace Magazine.
  • Afhankelijk van je studierichting, ervaring en interesses zijn er mogelijkheden de functie uit te breiden op het gebied van beeldredactie, vormgeving, social media of emailmarketing.

Wie zoeken wij?

• Je hebt een sterke affiniteit met de doelstellingen en campagnes van Greenpeace
  • Je volgt een opleiding op het gebied van communicatie, media en/of marketing op HBO-niveau of WO-niveau, tenminste derdejaars
  • Je hebt relevante werkervaring opgedaan tijdens eerdere stages of (vrijwilligers)werkzaamheden.
  • Je bent drie of vier dagen per week beschikbaar, voor een periode van minimaal vier maanden.
  • Je bent een creatief schrijver met een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal.
  • Ervaring met beeldredactie, vormgeving, CMS-beheer en sociale media is een pré.

Wat hebben we te bieden?

Als stagiair(e) bij Greenpeace heb je de mogelijkheid om je talenten verder te ontwikkelen en unieke ervaring op te doen bij een internationale organisatie. Je kunt daadwerkelijk een bijdrage leveren aan een beter milieu. Je wordt tijdens je stage begeleid door een ervaren redacteur. We bieden een bescheiden stagevergoeding en de mogelijkheid om deel te nemen aan interne trainingen gedurende je stage.

Specifieke vragen over de functie kun je stellen aan Marjolein Buijssen, coördinator crossmedia, via onze receptie: tel. (020) 6261877. Je motivatiebrief met CV kun je rechtstreeks mailen naar de stagebegeleider .

Wij gaan uit van de kracht van verschillen in geaardheid en achtergrond van onze medewerkers, en streven daarom naar meer diversiteit in ons personeelsbestand.