stagiair(e) Klimaat & Energie

Job - 13 juni, 2017
Greenpeace Nederland zoekt per direct een gedreven stagiair(e) Klimaat & Energie, voor 16-32 uur, die binnen het programma Klimaat & Energie werkt aan een Europees project dat zich richt op de Europese transitie naar schone energie. Het project richt zich onder andere op de herziening van de Europese energie wetgeving waarover de komende twee jaar onderhandeld wordt in Brussel.
Je werkt grotendeels zelfstandig aan het doen van onderzoek naar oa internationale bedrijven en hun positie mbt de Europese energie wetgeving en het maken en updaten van een database met informatie. Je hebt binnen de stage ook ruimte om zelf werkzaamheden te initiëren die je nuttig acht voor het project. Je wordt tijdens je stage begeleid door een campagneleider.

Taken:

• Monitoren van bruikbaar nieuws voor de campagne
  • Het doen van onderzoek dat bijdraagt aan het kennisniveau van de organisatie
  • Het analyseren, bundelen en behapbaar maken van bestaande kennis over bedrijven
  • Het bijwonen van interne en externe vergaderen en het maken en verwerken van aantekeningen
Wij vragen:
  • Affiniteit met Greenpeace en de doelen van de klimaat & energie campagne
  • Kennis van de energie sector en Europees klimaat & energie beleid
  • Studerend (3e of 4e jaar) politicologie of een beleidsstudie
  • Beschikbaarheid voor minimaal 3 maanden (16 tot 32 uur per week)
Wij bieden:
Een interessante stageplaats voor 4 maanden tot 6 maanden (16-32 uur per week) waarbij je samenwerkt met Greenpeace collega’s in Nederland en Europa. De vergoeding wordt in overleg vastgesteld. Voor meer informatie over de inhoud van de stage kun je contact opnemen met Kim Schoppink, campagneleider klimaat en energie, via de receptie tel. 020-6261877 of . Informatie over onze organisatie vind je op www.greenpeace.nl.

Wij gaan uit van de kracht van verschillen in geaardheid en achtergrond van onze medewerkers, en streven daarom naar meer diversiteit in ons personeelsbestand.

Reacties
Je schriftelijke reactie met CV kun je uiterlijk 26 juni 2017 mailen naar t.a.v Kim Schoppink.

Een wereld die draait op schone energie, met rijke bossen, duurzame landbouw en oceanen vol leven. Dat is de wereld volgens Greenpeace. We doen onderzoek, stellen misstanden aan de kaak, en overleggen met overheden en bedrijven over oplossingen. Als dat niet genoeg is, organiseren we creatieve en geweldloze acties. Greenpeace beschermt onze aarde al 40 jaar met veel succes, dankzij de inzet van vrijwilligers en de steun van onze donateurs.