Wat jij kunt doen?

Of het nu om het behoud en de bescherming van onze oceanen, de bij of de bossen gaat, jij kunt hier zelf een belangrijke bijdrage aan leveren. Ogenschijnlijk kleine daden kunnen grote, positieve gevolgen hebben. Hier vind je manieren waarop jij ervoor kunt zorgen dat het beter gaat met onze oceanen, dat onze landbouw duurzamer wordt en dat de bossen weer flink kunnen groeien.

Doe mee met online acties

Greenpeace voert ook online actie. Op deze manier kun je heel snel en makkelijk opkomen voor het milieu.

Actievoeren dus achter je computer. Je kunt bijvoorbeeld politici oproepen wetten aan te passen en grote bedrijven laten weten wat jij belangrijk vindt. Online actievoeren werkt! Dat bewijst bijvoorbeeld onze campagne voor gifvrije mode. Wereldwijd riepen duizenden mensen kledingmerken op om te stoppen met het lozen van giftig afvalwater. En met succes. Topmerken als Nike, Zara en G-Star zeiden nee tegen gif.

Help ook mee campagnes te winnen door je hier aan te melden voor de actiemails van Greenpeace. Zodra we je hulp nodig hebben, krijg je van ons een e-mail met een oproep.

Voer samen met ons actie voor het milieu. Meld je aan en je ontvangt iedere maand een actiemail.

Dit kun jij doen

Levende oceanen
Koester het leven in zee
De oceanen verkeren in zwaar weer door overbevissing, vernietiging van de diepzee en prachtig koraal dat verbleekt. Gelukkig zijn de oceanen sterk en kunnen ze herstellen, maar daar moeten we ze dan wél bij helpen. Wil jij ons helpen de oceanen en het leven in zee te beschermen? Klik hier voor tips!
Duurzame landbouw
Bijen redden doe je zo
Om landbouw te verduurzamen kun je natuurlijk minder vlees eten, vooral biologisch en lokaal geproduceerd voedsel te kopen en gentech vermijden. Wie ook een belangrijke rol speelt in de duurzame landbouw is de bij en díe kan wel een steuntje in de rug gebruiken. Wil je specifiek in actie komen voor de bijen? Bekijk hier wat je kunt doen voor de bij.
Sterke bossen
Kom in actie voor bossen
Er zijn vele manieren waarop je kunt helpen met het letterlijk groen houden van onze planeet. Bijvoorbeeld door te letten op keurmerken als je printerpapier koopt en minder vlees te eten. Ook kun je onze campagnes steunen, via een muisklik als online actievoerder of als vrijwilliger. Kijk hier wat je nog meer kunt doen:
Schone energie
Werk aan een schoner klimaat
Klimaatverandering is geen probleem van de toekomst. Tijd om dus bij te dragen aan een gezond klimaat. Wij zetten 21 tips voor je op een rij. Je kunt bijvoorbeeld onze stroomranglijst bekijken en kiezen voor de groenste stroomleverancier of minder vlees eten. Klik hier voor nog meer duurzame tips!
Het Amazone rif
Kom in actie voor het rif
Het bijna 1000 kilometer lange rif met al zijn bijzondere bewoners zou wel eens een van de grootste ecologische ontdekkingen van het afgelopen decennium kunnen zijn. Alleen daarom al moet het worden beschermd. Bescherm het pas ontdekte Amazonerif. Elk moment kan dit kwetsbare ecosysteem verstoord of zelfs verwoest worden door BP en Total. Kom in actie en stop ze nu het nog kan.