Greenpeace gaat de hele maand juni actie voeren om de Noordzee te beschermen tegen vernietigende visserijmethoden. Op maandag 30 mei presenteert de milieuorganisatie een nieuwe campagne op haar actieschip in Amsterdam. Tatoeagekoning Henk Schiffmacher heeft speciaal voor het schip een logo ontworpen, dat op die dag wordt onthuld. Ook zal de BN’er het logo live op de huid van een vrijwilliger tatoeëren.

Op dinsdag kiest een team van Greenpeace het ruime sop. ‘We willen laten zien wat er onder de zeespiegel speelt en actievoeren voor echte bescherming’, stelt Tom Grijsen, campagneleider oceanen bij Greenpeace. Al twintig jaar wordt gesproken over het beschermen van waardevolle natuurgebieden op zee, maar er is nog altijd geen centimeter daadwerkelijk afgeschermd voor visserij en andere schadelijke activiteiten.’

88 procent van de Europese visbestanden is maximaal of zelfs overbevist. Eens in de tien jaar wordt het Europese visserijbeleid hervormd. Die hervorming begint nu.

Er zijn mogelijkheden voor journalisten om een korte periode mee te varen op het schip.

Tijdstip: Maandag 30 mei, 12:00u
Locatie: Oranjewerf, verzamelen op Nieuwendammerdijk 542 A, Amsterdam

Voor aanmelden of meer informatie:
Leon Varitimos, persvoorlichter, 06 2503 10 12