NEEM AFSTAND VAN SHELL, VOOR HET TE LAAT IS

Ja, ik neem afstand van de roekeloze olie- en gasboringen van Koninklijke Nederlandse Shell

Vul je voornaam in:
Vul een correct e-mailadres in:
Vul een telefoonnummer van 10 cijfers in:
Actievoorwaarden
TEKEN NU

* Optioneel

WAAROM JOUW STATEMENT TEGEN SHELL NODIG IS

Foto: © Marten van Dijl

WAAROM JOUW STATEMENT TEGEN SHELL NODIG IS

Wereldwijd maakt Royal Dutch Shell miljoenen slachtoffers. Waar dit Nederlandse bedrijf naar olie of gas boort, blijft een aangetast landschap achter. Nu heeft Shell zijn pijlen gericht op de Noordpool. De kans op een olieramp bij oliewinning is in dit gebied 75 procent. De troep opruimen is door de barre omstandigheden vrijwel onmogelijk. En we hebben geen Noordpoololie nodig. Om de opwarming van de aarde te stoppen, moet deze voorraad juist in de grond blijven.

Koninklijke Nederlandse Shell kiest voor een oliezwarte toekomst. Maak duidelijk dat jij kiest voor een beschermde Noordpool en een veilig klimaat, en neem afstand van Shell.

‘De tijden dat Shell ongestoord zijn gang kon gaan, moeten voorbij zijn’ – Faiza Oulahsen, campagneleider klimaat en energie

NEDERLAND ZEGT SORRY

Wereldwijd gooit Shells roekeloze olie- en gaswinning levens overhoop. De verhalen van de mensen die daarom strijd leveren tegen Shell mogen niet verzwegen worden. Met een gratis kaart verspreiden we hun verhalen door heel Nederland.

STEM OP JE FAVORIETE KAART

DONEER OM DE VERHALEN TE VERSPREIDEN

‘Kwetsbare gemeenschappen worden het hardst geraakt door olieboringen in het Noordpoolgebied.’ - Kristina Flores, Seattle (VS)

7 MILJOEN BESCHERMERS

Foto: © Rose & Sjölander / Greenpeace

7 MILJOEN BESCHERMERS

Met meer dan 7 miljoen mensen voert Greenpeace actie voor de bescherming van de Noordpool. De resultaten mogen er zijn: een motie van de Tweede Kamer om de Noordpool te beschermen, steun van de Finse en Duitse regering, een resolutie van het Europees Parlement en belangrijker nog: steeds meer publieke steun.

Deze zomer nemen we de volgende stap, samen met jou. Wil je meer weten over de successen, hindernissen, beschermers en bedreigingen? Bekijk de geschiedenis van 4 jaar Noordpoolbescherming.

TIJDLIJN ACTIE VOOR DE NOORDPOOL

‘I’m not going to watch helplessly as the beauty of my home, our home, vanishes before my eyes’ - Inderjit Deogun, vrijwilliger Greenpeace Canada

PEOPLE VS SHELL: DOE MEE(R)

Foto: © Marcus Donner / Greenpeace

PEOPLE VS SHELL: DOE MEE(R)

De klimaatverandering die Shell veroorzaakt, raakt ons allemaal. Van Seattle tot Groningen, van Vancouver tot Nigeria: overal komen mensen in actie. Maak deel uit van deze beweging. Kom in actie en bescherm de Noordpool.

KOM IN ACTIE

‘The changes we need, that the Arctic needs, must come from the top as well as the bottom.’ – Emma Thompson, actrice