Haal een voorlichter in huis

Informeren, maar vooral inspireren. Dat is wat we willen bereiken door voorlichting te geven over het werk van Greenpeace. We hebben een team getrainde en enthousiaste voorlichters klaar staan om groepen mensen te informeren over onze organisatie, onze werkwijze en onze successen. Zij vertellen niet alleen dat een duurzaam evenwicht tussen mens en milieu nódig is, maar ook dat het kán, dat er oplossingen zijn: schone energie, zeereservaten, duurzaam bosbeheer, elektronica zonder gif en gentechvrij veevoer.

We vertellen graag over onze geweldloze acties en leggen uit waarom we alleen donaties van particulieren aannemen. Maar onze vrijwilligers inspireren ook anderen om zélf bij te dragen aan een duurzame wereld. Ze maken gebruik van interactieve presentaties en beeldmateriaal, ze geven tips, brengen discussies op gang. Met informatiemateriaal en (voor het jonge publiek) posters of knutselplaten, laten ze bij vertrek vaak iets tastbaars achter om over door te denken of na te praten.

Overal, door het hele land

Onze voorlichters werken op vrijwillige basis, hebben ervaring in het spreken voor groepen en zijn voor dit werk intensief getraind. Ze geven voorlichtingen door het hele land aan vrijwel alle leeftijdsgroepen: op hogescholen, universiteiten, verenigingen, scouting, service clubs, op symposia, basisscholen (vanaf groep 6), middelbare scholen. Willen uw leden of leerlingen graag meer weten over onze organisatie, kan het Greenpeace verhaal verdieping of verheldering bieden in uw themaproject, of vindt u het gewoon leuk om eens een frisse groene wind te laten waaien? Neem contact met ons op en haal één van onze voorlichters in huis.

Krachtig middel

“Voorlichting is een krachtig middel om een boodschap over te brengen. Met een goed verhaal, pakkende voorbeelden en gebruik van beeldmateriaal kun je ‘een zaadje planten’ in het hoofd van mensen. Dat zaadje kan uitgroeien tot meer milieubewustzijn en aanzetten tot duurzamer gedrag in het dagelijks leven.” –  Voorlichter Madelon, 26 jaar

Aanvraagformulier

Vul hier het aanvraagformulier in. Zodra wij een voorlichter bij u in de buurt gevonden hebben, neemt deze contact met u op. Er zijn geen kosten aan een voorlichting verbonden, maar een donatie stellen wij zeer op prijs. Voor vragen kunt u mailen naar .

Zelf voorlichter worden?

Ga naar onze online community Greenwire voor meer informatie.