Bladzijde - 19 oktober, 2016

©Greenpeace/DigiDaan

Bij Greenpeace Nederland werken zo’n 100 mensen en zijn ongeveer 2000 vrijwilligers actief. Onze directeuren zijn Anna Schoemakers en Joris Thijssen. We hebben een onafhankelijke, onbetaalde Raad van Toezicht van deskundige en ervaren mensen. Bekijk hier het organigram van Greenpeace Nederland.

Grenzeloos

De kracht van Greenpeace is dat we een grote, internationale organisatie zijn. Milieuvervuiling en milieuvervuilers houden zich absoluut niet aan grenzen. Denk bijvoorbeeld aan klimaatverandering. Of aan giftige stoffen in het water en in de lucht. Daarom voeren alle Greenpeace-kantoren samen actie.

55 landen

Greenpeace is actief in 55 landen. Soms vanuit een regionaal kantoor, zoals in het Midden-Oosten. Daar werken actievoerders uit Libanon, Israël en Turkije samen aan een schoner milieu. In grotere landen als Brazilië of India zijn we juist in meerdere steden aanwezig.

Campagnes

Alle kantoren samen spreken af welke campagnes Greenpeace de komende jaren gaat voeren. Hoe, dat kan in elk land weer anders zijn. In Japan moet je nu eenmaal anders actievoeren tegen de walvisjacht dan in Nederland. Greenpeace International coördineert de wereldwijde campagnes. Greenpeace Nederland heeft meer donateurs dan veel andere kantoren en kan dus meer geld en menskracht bijdragen aan die gezamenlijke campagnes.

Inkomsten

Greenpeace is onafhankelijk. Dus accepteren we geen giften van bedrijven of subsidies van overheden. Onze inkomsten krijgen we vooral van onze donateurs. Ook de Nationale Postcode Loterij schenkt ons elk jaar een mooi bedrag. Meer weten? Klik hier.

Bekijk ook eens onze jaarverslagen, statuten, reglement, organisatiematrix of lees hier ons beleidsplan.