Stop Siemens

Maar liefst 1 miljoen mensen tekenden de petitie om in actie te komen tegen 43 megadammen in de Amazone. Maar Siemens luistert niet.

LIVE online actie op 20 juli

Daarom voeren we vandaag massaal en wereldwijd actie. Hieronder kun je het allemaal live volgen en meedoen. Elk half uur hebben we een nieuwe actie, dus er zit altijd wel iets voor jou tussen. Doe mee, net als olympisch kampioen Nicolien Sauerbreij. Samen staan we sterk en kunnen we de Amazone redden. Let er bij alles wat je doet op, dat je Siemens en Siemens medewerkers met respect behandelt. Siemens doet het namelijk goed op windturbines, maar heeft geen goed beleid op waterkracht en bescherming van bossen en inheemse volken.

Kies hieronder de actie waaraan je mee wilt doen:

aap

Bossen zijn van levensbelang

Bossen zijn prachtig en van levensbelang voor een gezond klimaat. Maar doordat bomen massaal worden gekapt, verdwijnen ecosystemen én raken veel mensen en dieren hun leefomgeving kwijt. Ook komen er door die kap grote hoeveelheden CO2 vrij.

Greenpeace wil dat uiterlijk in 2020 de ontbossing in de laatste tropische regenwouden is gestopt. Lees meer >>