Nog nooit zijn vrolijk waggelende pinguïns op zoveel plekken opgedoken.

Schaatsend in Stockholm, tapdansend in London, wandelend op de hoogste berg in Turkije en paraderend in Tokio. Ze zijn zelfs gespot terwijl ze door de woestijn van Israël trokken en zwemmend in de Dode Zee. En, zelfs in het hartje van ons land, Utrecht.

Afgelopen zaterdag, toevallig ook Wereld Pinguïn Dag, kwamen overal ter wereld pinguïns in actie voor een zeereservaat bij de Zuidpool.

We gaan voor 1 miljoen handtekeningen. Teken jij ook?

In het aankomende jaar hebben we namelijk de unieke mogelijkheid om het grootste beschermde gebied op aarde te creëren – een Zuidpoolzeereservaat – dat een veilige haven zal vormen voor pinguïns, walvissen en zeehonden en de zee verboden gebied maakt voor de industriële visserij die de kleine garnaalachtige krill wil opzuigen, een diertje waar het hele leven op de Zuidpool afhankelijk is.

Gezonde oceanen beschermen kostbaar zeeleven, helpen klimaatverandering in toom te houden en bieden voedselzekerheid voor miljarden mensen.

Laat de pinguïns niet in de kou staan en sluit je aan bij de wereldwijde oproep voor een zeereservaat in de Zuidpoolzee.

De bescherming die op land geldt, moet ook in de Zuidpoolzee moeten gelden. En dit jaar kunnen we dat voor elkaar krijgen. Maar daar ben jij bij nodig.