Ons jaarverslag over vorig jaar staat online. Je kunt er alles in lezen over onze campagnes en wat we ermee hebben bereikt. Een voorproefje: in 2010 paste Nestlé, naar aanleiding van onze – vooral online – acties, zijn duurzaamheidsbeleid aan en verzekert nu geen producten meer te gebruiken waarvoor is ontbost. Een belangrijke stap in de richting van wereldwijde bosbescherming.

Ook onze campagne tegen de vervuilende kolencentrales van Nuon en Essent kreeg veel publieke bijval. Maar niet alles ging zo voorspoedig: het klimaatbeleid staat met het huidige kabinet onder druk en de supermarktbranche loopt nog niet voorop in de verkoop van duurzame vis.

Naast in het oog springende campagnes, ontwikkelde Greenpeace Nederland een nieuwe strategie tot 2015, met als motto ‘Greenpeace beweegt’. Om ons succes voort te zetten, moeten we zelf in beweging blijven én anderen in beweging krijgen. We willen hoop en inspiratie bieden en zoveel mogelijk mensen mobiliseren om samen oplossingen te bedenken en te realiseren.

Lees hier het Jaarverslag 2010 of het verkorte jaarverslag 2010 online.