Doneren aan Greenpeace

Wij zijn 100% afhankelijk van particuliere donaties zoals die van jou, want wij nemen geen geld aan van overheden en bedrijven. Jij zorgt daarmee letterlijk voor de groene motor achter al onze campagnes.

Samen met jou overtuigen we overheden en bedrijven om de zorg voor de natuur en het klimaat voorop te stellen.

Met jouw hulp maak je dit mogelijk:

Help mee. Doneer nu!

Veelgestelde vragen over doneren:

Wat doet Greenpeace met mijn geld?

Greenpeace accepteert geen geld van overheden en bedrijven. Verantwoording dragen we daarom alleen af aan de mensen die ons steunen. Met jouw steun organiseren wij verschillende acties en projecten. Een aantal voorbeelden:

• Wereldwijde en gedurfde actie om falende bedrijven en politici ter verantwoording te roepen die de klimaatcrisis negeren, ontkennen of verergeren.
  • Met onderzoek brengen we schade aan het licht, vooral in kwetsbare gebieden zoals op de Zuidpool, de Noordpool en het Amazonerif.
  • Lokale bevolkingen trainen in het gebruik van drones en smartphones. Zodat zij ontbossing in hun gebied beter kunnen documenteren en aankaarten bij de rechter.

Hoeveel van elke euro besteden jullie aan de bescherming van het klimaat en de natuur?

Stel, je doneert €10,- (geweldig!) Van dit bedrag gaat € 7,40 gaat naar het financieren van vreedzame acties, onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek, het geven van trainingen en politieke lobby. Met dit bedrag zorgen we ook dat we de groene boodschap overbrengen en kennis over de klimaatcrisis verspreiden. De overige €2,60 gaat naar bedrijfsvoering en fondsenwerving.

Kan ik ook direct geld overmaken?

Wil je zelf een gift overmaken, bijvoorbeeld via internetbankieren? Dat kan. Het IBAN-nummer is NL89 TRIO 0338 8885 00. Natuurlijk zijn we blij met iedere gift! Maar als je op deze manier doneert, kunnen we je helaas niet bedanken of op de hoogte houden van de impact die je met jouw steun maakt. Wil je toch op de hoogte blijven van onze acties? Vul dan je naam en adres in bij ‘betalingskenmerk’ of ‘omschrijving’. Zo weten wij dat we contact met je mogen opnemen. Een mailtje sturen mag ook: geef je adres aan ons door via [email protected]

Kan ik jaarlijks een donatie doen?

Helaas is doneren op jaarbasis momenteel niet mogelijk. Vanaf 5 euro per maand kun je ons wel al structureel steunen.

Is Greenpeace aangemerkt als algemeen nut beogende instelling?

Greenpeace is door de Belastingdienst gekenmerkt als een ‘algemeen nut beogende instelling’. Dit betekent dat we geen belasting hoeven betalen over nalatenschappen of periodieke schenkingen. Ons ANBI nummer is 004882738.

Wat zijn de IBAN / RSIN / KvK en ANBI-gegevens van Greenpeace Nederland?

IBAN: NL89 TRIO 0338 8885 00
RSIN (btw/fiscaal nummer): NL004882738B01
KVK nummer : 41198809
ANBI nummer: 4882738

Samen met 2,8 miljoen donateurs maak jij het verschil.

Strijd voor een schonere wereld vanuit 55 landen en met 4 schepen.

doneer en maak deel uit van een wereldwijde beweging