Per direct gezocht: Stagiair(e) Communicatie en mobilisatie

per 1 februari 2018

Job - 25 april, 2016
De stagiair(e) bouwt mee aan een sterke community van vrijwilligers bij Greenpeace. Hij/zij houdt zich met name bezig met de communicatie-uitingen voor onze vrijwilligers maar ook voor ons scholennetwerk. Hiertoe behoort het beheren van het online vrijwilligersplatform Greenwire, onze nog op te zetten vrijwilligersfacebookgroep en het plannen en organiseren van kleine evenementen. We zoeken iemand die creatief aan de slag gaat met beeld en tekst voor onze nieuwsbrieven, website en educatieve materialen. De focus van de stage ligt op het meewerken in de organisatie, niet op het uitvoeren van onderzoek.

Greenpeace Nederland zoekt per 1 februari 2018 tot en met juni 2018 een stagiair(e) die:

• communicatief sterk is; je ontwikkelt communicatie-uitingen zoals nieuwsbrieven, content voor de website en beheert sociale media. Afhankelijk van je studierichting, ervaring en interesses zijn er mogelijkheden om de focus te leggen op het gebied van webbeheer, vormgeving, social media of emailmarketing.
  • projectmatig kan werken; je organiseert deelname aan conferenties voor docenten en actie-avonden voor vrijwilligers
  • een relevante HBO of WO opleiding volgt en tenminste 3e jaars is
  • relevante ervaring heeft opgedaan in eerdere stages of werkzaamheden
  • vier of vijf dagen à acht uur per dag beschikbaar is voor een periode van minimaal 5 maanden
  • affiniteit heeft met de campagnes van Greenpeace
  • goede ICT vaardigheden bezit. Bij voorkeur ook de beheersing van HTML
  • vloeiend Nederlands spreekt en schrijft

Wat wij bieden:
Als stagiair(e) bij Greenpeace heb je de mogelijkheid om je talenten verder te ontwikkelen en unieke ervaring op te doen bij een internationale organisatie. Je krijgt zowel vrijheid en verantwoordelijkheden als goede begeleiding. Jij kunt daadwerkelijk een bijdrage leveren aan een beter milieu. Daarnaast werk je in een prachtig pand op de NDSM werf in Amsterdam. Wij bieden een stagevergoeding van maximaal €250,- op basis van voltijd stage.

Contactinformatie:

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Liselotte Vandikkelen, 020 524 95 17. Je motivatiebrief voorzien van CV kun je e-mailen naar: . Vermeld in je brief de duur van je stage, de periode en eventueel je stage-opdracht. Beschrijf bovendien eerder opgedane ervaring.

De gesprekken vinden plaats in januari 2017. Na het vinden van een geschikte kandidaat wordt de vacature gesloten.

Informatie over onze organisatie vind je op www.greenpeace.nl. Wij gaan uit van de kracht van verschillen in geaardheid en achtergrond van onze medewerkers, en streven daarom naar meer diversiteit in ons personeelsbestand.

Een wereld die draait op schone energie, met duurzame landbouw, rijke bossen en oceanen vol leven. Dat is de wereld volgens Greenpeace. We doen onderzoek, stellen misstanden aan de kaak en overleggen met overheden en bedrijven over oplossingen. Als dat niet genoeg is, organiseren we creatieve en geweldloze acties. Greenpeace beschermt onze aarde al 40 jaar met veel succes, dankzij de inzet van vrijwilligers en de steun van onze donateurs.