Dit Greenpeace-rapport (in het Engels) stelt dat een netwerk van zeereservaten, gevrijwaard van extractie en destructieve activiteiten, een noodzakelijk vangnet kan bieden om de weerstand van mariene ecosystemen te versterken en de gevolgen van de klimaatverandering te beperken.

Cover rapport ‘The Heat is On’

Auteur: Greenpeace

Omschrijving: Onze oceanen en zeeën verkeren in een penibele situatie. Het staat buiten kijf dat de gezondheid van onze zeeën en oceanen is aangetast door overexploitatie en vervuiling. Nu zijn we er getuige van hoe de gevolgen van dit niet-duurzame gebruik nog worden verergerd door de effecten van klimaatverandering. Het is van essentieel belang dat we, naast onze inspanningen om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen en niet duurzame praktijken van oceaangebruik te beëindigen, de weerstand van de ecosystemen op zee opbouwen en dat we ons inzicht in de gevolgen van klimaatverandering op de ecosystemen vergroten.

Lees hier de Nederlandse samenvatting van dit rapport.

Aantal pagina’s: 12

the-heat-is-on